Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

BalticMediaNews - Alkoholireklaami piiramine kogub tuure

Lisa oma blogi
Liis Raudsep Pole uudiseks, et turvalises Skandinaavias on alkoholireklaamile seatud karmid piirangud (nt Rootsis) või üldse keelatud (nt Norras). Küll aga on üllatuseks meie endise idabloki naabrite samataolised ettevõtmised. Aasta alguses teatas Leedu valitsus, et alates 2012. aastast on alkoholireklaam … Jätka lugemist

Liis Raudsep

Pole uudiseks, et turvalises Skandinaavias on alkoholireklaamile seatud karmid piirangud (nt Rootsis) või üldse keelatud (nt Norras). Küll aga on üllatuseks meie endise idabloki naabrite samataolised ettevõtmised.

Aasta alguses teatas Leedu valitsus, et alates 2012. aastast on alkoholireklaam võrdsustatud tubakatoodete reklaamiga. Sisuliselt tähendab see, et kõikide vägijookide, hoolimata alkoholi protsendist, reklaamimine on keelatud, sh tarbijamängud, alkoholiga lisaväärtuse nt. „sokkide” kaasa andmine ja muu selline. Lubatuks jääb vaid sümboolses mõõdus brändi teavitus ostukohas.

Erinevad huvigrupid on Leedus küll lobistanud seadusemuutuse vastu, kuid tõenäoliselt jääb keeld ikkagi kehtima.

Sarnaseid samme on astutud ka Venemaal. Alates 2012 aasta juulist on õlu reklaam keelatud teles ja välimeedias. Printi, internetti, POS ja BTLi piirang veel ei mõjuta, kuid on karta, et varsti jõutakse ka nende meediumide kallale.

Eestis on Keskerakonna eestvedamisel alkoholi reklaami keelustamise diskursus olnud sel aastal vägagi päevakajaline. Tõenäoliselt opositsiooni erakonna staatuse tõttu, pole teema vilja kandnud. Vaadates aga üldisi trende ja meie naabrite väga konkreetseid ja konservatiivseid samme, on vaid aja küsimus, mil Eesti järgib eeskuju ja keelustab alkoholireklaami.