Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - Best Internet: “Miks mulle maitsevad küpsised”. Rando Rannus

Lisa oma blogi
Küpsiste teema puudutab kõiki internetiturundajaid. Mõned näited otse elust: Jenny läks lugema kaalujälgijate kodulehte. Pärast oli Jenny hädas, sest kaalujälgijate bännerid jälitasid teda läbi interneti, ükskõik, kuhu ta läks. Toomas oli hädas hoopis suvalise sisuga reklaamidega, mis igas keskkonnas kuhjusid ja sisu ära lämmatasid. Talle lihtsalt ei meeldinud selline lärm. Mõlemal näited on seotud inimese eelistuse, tema käitumisega. [...]

Küpsiste teema puudutab kõiki internetiturundajaid. Mõned näited otse elust:

Jenny läks lugema kaalujälgijate kodulehte. Pärast oli Jenny hädas, sest kaalujälgijate bännerid jälitasid teda läbi interneti, ükskõik, kuhu ta läks.

Toomas oli hädas hoopis suvalise sisuga reklaamidega, mis igas keskkonnas kuhjusid ja sisu ära lämmatasid. Talle lihtsalt ei meeldinud selline lärm.

Mõlemal näited on seotud inimese eelistuse, tema käitumisega. Kui esimesel juhul oli tegemist sellega, et reklaam üritas jälgida inimese käitumist, siis teisel juhul reklaamiti valimatult, sihtgruppi täpsustamata, nagu torust tuleb.

Inimese reklaamide ahistamist on üritatud seadusega vähendada. On riike, kus on seadusega sätestatud, et iga veebisait, kes tahab sinu külge panna cookie, peab selleks enne nõusolekut küsima.  Selline tendents tekitab aga suuri probleeme ja teeb tavalise internetikasutaja elu oluliselt keerulisemaks.

Eestis tundub, et cookie´de teema ei ole üldse aktuaalne, sellest ei räägita. Kuna rahvas on passiivne, siis võib juhtuda kõige hullem:  et tulevad euroametnikud, võtavad eurodirektiivi, tõlgendavad seda jäigalt ja võtavad selle rakendada.

Seega – kutsun üles küpsisiseid kaitsma. Loome diskussiooni, oleme proaktiivsed, sest tegelikult meeldivad meile kõigile küpsised ja meie kõigi elu muutuks raskemaks, kui need seadusega keelatakse.

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega