Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - Best Internet: “Milleks Facebooki fännibaas?” Rasmus Tipp

Lisa oma blogi
Milleks on firmal Facebooki fännibaasi vaja? FB-st on saanud justkui “teine internet” – ja ka ettevõtted loovad sinna oma “teisi kodulehti”, oma esindusi. Tihti ollakse FB-s aga lihtsalt ainult sellepärast, et teised ettevõtted seal juba on. Konkreetsemat eesmärki ja turundusstrateegiat aga polegi.  Firmal tasuks leida vastused järgmistele küsimustele: Mis ma oma Facebooki fännidega peale hakkan? Kas FB võiks [...]

Milleks on firmal Facebooki fännibaasi vaja?

FB-st on saanud justkui “teine internet” – ja ka ettevõtted loovad sinna oma “teisi kodulehti”, oma esindusi. Tihti ollakse FB-s aga lihtsalt ainult sellepärast, et teised ettevõtted seal juba on. Konkreetsemat eesmärki ja turundusstrateegiat aga polegi.  Firmal tasuks leida vastused järgmistele küsimustele:

  • Mis ma oma Facebooki fännidega peale hakkan?
  • Kas FB võiks olla ettevõttele müügikanaliks?
  • Kas FB on klienditoe lisakanal, mis aitab vähendada klienditoe koormust ja vähendada selle valdkonna kulusid?
  • Kas FB on tagasiside kanal?
  • Testkanal? Näiteks – kas meil õnnestuks testimisele kulutatavat raha FB-ga kokku hoida?

Kindlasti on FB ja fännibaas peaaegu iga ettevõtte jaoks suhtluskanal, võib olla ka klienditoe kanal ja miks mitte ka testimise platvorm. Mis sellega ette võtta, on muidugi ettevõtte enda teha.

Oma kogemuste põhjal võime öelda, et FB on kindlasti kliendituge toetav lisakanal. Seal saab anda kiiresti tagasisidet. FB on väga efektiivne: probleemsetele küsimustele saab anda kiired vastused ja kõik huvilised saavad seda lugeda, selle asemel, et igaüks oma telefonikõnet järjekorras ootaks.

Oleme katsetanud FB ka kui müügikanalit laevapiletite müümiseks:  laevapiletite sooduspakkumiste kampaania korraldati ainult Facebookis. 24 või 28 tunni jooksul pakuti laevapileteid 50% odavamalt. Tulemuseks oli 50% müügitõus selles perioodis.

Miks on vaja Facebooki ja selle rakendamist üldse ettevõtte turunduses kuidagi täpsemalt defineerida? Sest nii saab ettevõte paremini aru, millistes olukordades võiks sots. meediat kasutada. Kriisijuhtimisel? Müügis? Kas fännibaasist saame endale ka kliendibaasi? Kas te teate, kui palju te olete ühte oma fänni investeerinud? Kas seda fänni on võimalik kliendiks “konverteerida”? Äkki aitavad fännid sul lisatulu teenida või kulusid kokku hoida? Võibolla ei peaks reklaami välja trükkima ja tänavale panema, piisab FB postitusest?

Mida täpsemalt ja selgemini te Facebooki kasutamise enda jaoks defineerite, seda tulemuslikum see on.

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega