Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - Best Internet: “Teenuse kujundamisest”. Janno Siimar

Lisa oma blogi
Teenus on laias laastus: teene + raha. Teenus on tegevus, mida tehakse raha eest, tegevus, mis on inimestele vajalik. Tihti aetakse sassi teenust ja teenindamist, aga nagu prantslased ütlevad: kaste on see, millega kokk varjab oma vigu. Sama on teenuse ja teenindusega:  hea teenindus võib varjata halva teenuse. Räägitakse, et tuleb eristuda. Ka teenuse puhul hea [...]

Teenus on laias laastus: teene + raha. Teenus on tegevus, mida tehakse raha eest, tegevus, mis on inimestele vajalik. Tihti aetakse sassi teenust ja teenindamist, aga nagu prantslased ütlevad: kaste on see, millega kokk varjab oma vigu. Sama on teenuse ja teenindusega:  hea teenindus võib varjata halva teenuse.

Räägitakse, et tuleb eristuda. Ka teenuse puhul hea mõtte olla eriline, aga kahjuks on valdav enamus teenuseid üsna ühesugused. Kui kuuest punasest tsiklist üks on öko, siis see ei ole pehmelt öeldes kuigi suur erinevus.

Turundus definitsiooni järgi väärtust juurde ei loo -  turundus on lihtsalt viis, kuidas oma lugu ära rääkida. Kui teenus on kehv, siis räägi seda lugu, kuidas tahad, teenus on ikka kehv edasi.  Ka disain on selles kontekstis ainult tööriistade kogumik, mitte mingi imerohi. Disainerid oskavad lihtsalt asju üles joonistada, aga sellest heaks teenuseks ei piisa.

Teenus peaks lähtuma inimesest. Sellest inimesest, kellele te tahate seda müüa.

Näiteks. Saage tuttavaks: Siiri.  Siiril on kolm unistust, millest ükski ei täitu. Tal on boyfriend ja motikas ja kumbki neist ei tööta. Turu-uuring ei ütle selle kohta aga mitte midagi ja tema unistustest ei räägi see ammugi.  Kui me tahame Siiri käest midagi teada saada, peab seda tema käest küsima.  Teisest küljest aga, kui Henri Ford oleks küsinud inimeste käest, mida nad tahavad, siis oleks inimesed öelnud: müü meile kiiremaid hobuseid. Seega – asja võti on selles, _kuidas_ küsida.

Hetkel tehakse valmis lahendused ja siis hakatakse probleeme otsima, mida nendega lahendada. Tegelikult peaks käituma vastupidi. Küsida inimestelt, mis nende tegelikud vajadused on, ja siis leida neile vajadustele lahendused.

Ka loovus ei ole imerohi hea teenuse kujundamisel. Pange parem 90% ajast briifile, peale seda tuleb ka loovus nagu prillikivi.

Inimesed on samad nagu nad on sajandeid olnud, tänapäeval on lihtsalt rohkem tööriistu, et neid vajadusi kaardistada.

Äri tekib sellel hetkel, kui inimesed teile teie lahenduste eest hakkavad raha maksma.  Ja kui te ütlete, et te ei tee oma tööd raha pärast, siis tulge minu loengule: “Teenuse disain mittetulundusettevõtetele.”

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega