Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - Blogfest 2011: “Maha TTV- Raha lasteaedadele” sotsiaalmeedia kogemused .

Lisa oma blogi
Siin mõned meeldejäävamad mõtted hetkel toimuva Blogfest 2011 ettekannetest, kohapealt. Poliitikute hirm ja kodanike võimalus: Jaan-Matti Lillevälja, Brit Kerbo ja Kerstin Raidma, http://rahalastele.ee/ Kuidas rahva hääl jõudis läbi sotsiaalmeedia ajakirjandusse ja poliitikasse, ja mis see on endaga kaasa toonud? “Maha TTV- Raha lasteaedadele” on kogunud FaceBookis üle 15 000 poolehoidja ning on olnud algatuseks mitmekülgsele kodanikuaktsioonile. Kommuun “Maha TTV [...]

Siin mõned meeldejäävamad mõtted hetkel toimuva Blogfest 2011 ettekannetest, kohapealt.

Poliitikute hirm ja kodanike võimalus: Jaan-Matti Lillevälja, Brit Kerbo ja Kerstin Raidma, http://rahalastele.ee/
Kuidas rahva hääl jõudis läbi sotsiaalmeedia ajakirjandusse ja poliitikasse, ja mis see on endaga kaasa toonud?

“Maha TTV- Raha lasteaedadele” on kogunud FaceBookis üle 15 000 poolehoidja ning on olnud algatuseks mitmekülgsele kodanikuaktsioonile.

Kommuun “Maha TTV – raha lasteaedadele”:   kommuun kogus esimese päevaga 1600 fänni. Aeg oli õige sellise kommuuni tegemiseks, oli õige asi õiges kohas. Õhk oli emotsioonidest paks ja inimesed vajasid võimalust oma mõtteid väljendada.

Kommuuni olemasolust saadeti vihje Postimehele ja Delfile ning kahe tunni pärast oli uudis juba meedias ning liitujaid kommuuniga tuli üha juurde – teise päeva lõpuks saadi fänne juba 6000.

Järgmise sammuna alustati veebilehe loomist ja alustati koostöö Tallinna Lasteaedade Hoolekogude liiduga.

Registreeriti MTÜ Kodaniku Hääl ja rahalastele.ee domeen, kuhu hakati projektiga seonduvat infot koguma.

Algatati linnaelanike eelnõu, millele on vaja koguda 4134 allkirja, ehk 1% Tallinna elanikest peavad oma hääle andma, et püüda tagada lasteaedadele parem rahastus ja lõpetada TTV rahastamine linnaeelarvest.

Alustati koostööd ka Lastekaitseliiduga.

7. mail toimusid Teeme Ära lasteaiatalgud, mille käigus parandati paarikümne Tallinna lasteaia tingimusi nii sponsorite kui vabatahtlike abiga.

Sotsiaalmeedia õppetunnid

Kogemustest meediaga võib öelda, et ka pärismeedia võtab praegu päris palju infot sotsiaalmeediast, kuigi teeb seda valikuliselt. Raha lasteaedadele fännilehe edu võis olla ka selle taga, et peale valimisi vajas meedia positiivset kangelast.

Rahva kaasamiseks aga Internetist üksinda ei piisa, projekti elavdamiseks töötas väga hästi näiteks ka lastekaitsepäeval Tallinna Loomaaias oma projekti inimesteni toomine, allkirjade kogumine reaalses elus ja üldse ikka otse suhtlemine inimestega. Samas – tänu Internetile ja sotsiaalsele meediale oli lastekaitsepäeval inimeste teadlikkus algatusest päris suur.

Vastane võib aidata toetust koguda.  Näiteks kui 1. juunil elavdas kommuuni mõningal määral Tallinna halduskohtu otsus: “Kohus: Tallinna TV on raharaiskamine, siis sellest palju võimsam – ja seni kõige võimsam – elavnemine toimus kommuunis aga Siret Kotka väite peale ajakirjanduses, et Facebookis on Tallinna TV vastaseid ei olegi olemas.

Sotsiaalmeedia sobib arutamiseks, aga tegudeni on sealt pikk maa.

Sotsiaalmeedia kommuuni arenemisel millekski enamaks on võtmesõnas AEG! Nupule “Meeldib” vajutada on lihtne, aga rohkem panustada jõuavad vaid vähesed.

Kommuuni “Maha Tallinna TV – raha lasteaedadele” edu võib tugineda nii sellel, et ta käsitleb väga aktuaalset valupunkti, kui ka sellel, et ta ei taha kedagi kukutada, vaid keskendub probleemi lahendamisele.

Kuigi kommuun sai algusel emotsiooni ajel, tugineb see faktidele. Kõike väidetut on võimalik dokumentidest kontrollida. Kui kommentaariumites on kahtlustatud, et projekti käimashoidmiseks on investeeritud meeletult raha, siis tõde on selles, et kulunud on ca paarsada eurot ja meeletult aega.

Siin on ka loengu slaidid: http://rahalastele.ee/wp-content/uploads/2011/06/Poliitikute-hirm-ja-kodanike-v%C3%B5imalus.pdf

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega