Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

Mediacom - KAS VÄLIMEEDIA REKLAAMIMAKS ON PÕHJENDATUD? Läinud nädalal oli meedias juttu s...

Lisa oma blogi
KAS VÄLIMEEDIA REKLAAMIMAKS ON PÕHJENDATUD?

Läinud nädalal oli meedias juttu sellest, kuidas kümmekond ettevõtjat on ühendanud jõud Soraineni advokaadibürooga, et taotleda riigikogult reklaamimaksu kaotamist kohalike maksude hulgast. Lisaks sellele, hakkavad need ettevõtted kohalikelt omavalitsustelt juba makstud reklaamimaksu tagasi nõudma põhjusel, et reklaamimaks praegusel kujul on vastuolus põhiseadusega.

Reklaamimaks on kõikides suuremates linnades kehtiv maks, mille osas on omavalitsustel vabad käed määramaks selle maksumäära, kogumiskorraldust jpm. Soraineni advokaadibüroo analüüsi kohaselt on reklaamimaks aga vastuolus põhiseadusega, tekitab õigusselgusetust, maksustab väljendusvabadust ja piirab ebavajalikult ettevõtlusvabadust. Tallinna linnavalitsus vaidleb aga vastu, väites, et maks on seadusega kooskõlas, ning tegemist on ettekäändega, kuna ettevõtted soovivad maksu üldse ära kaotada. Lähemalt on teemat käsitletud Äripäevas, julgustame lugeda!

-------------------------------------------------------------
Milline tähendus on sellistel arengutel aga meediaplaneerimise seisukohalt? Oma hinnangu probleemile annab MediaComi välimeedia vanemplaneerija Anti Siimer.

„Reklaamimaksu temaatika on mitme aasta jooksul järjepidevalt esile kerkinud, eriti sügiseti, kui on liikvel kuuldused järgmise aasta reklaamimaksu tõstmise kohta. Tallinna linn on reklaamimaksu osas kindlasti teejuht ning teised omavalitsused võtavad Tallinna järgi (halba) eeskuju. Olles ka oma igapäevases töös keskendunud välimeediale, on see teema mulle eriti hingelähedane.

Seoses välimeedias reklaami maksustamisega on loodud selles valdkonnas tegutsevatele ettevõtetele ebavõrdsed tingimused, võrreldes teiste meediatüüpidega, kus sellist maksustamist ei toimu. Lisaks sellele on minu hinnangul linnamaal tegemist topelt maksustamisega – kõigepealt tuleb tasuda konkursiga võidetud rendilepingu (enampakkumise) summa ja siis lisandub veel reklaamimaks. Soodsa rendihinna korral moodustab linnale tasutav reklaamimaks neljandiku kogu maksumusest. Neljandiku! Reklaamijale tähendaks see, et iga neljanda reklaamtahvli, näiteks suurtahvli, saaks ta juba tasuta kauba peale!

Vaatamata sellele, et me oleme harjunud reklaamimaksu välimeedia eest maksma, näen ma siin siiski ülekohut välimeedias toimetavate ettevõtete suhtes. Loodan, et lõpuks selles vallas ka midagi muudetakse, sest siiani on omavalitsustel olnud piiramatu voli reklaamimaksu määra tõsta või langetada millaliganes neil see vajadus(?) tekib. Samuti tundub mulle loomuvastane, et nõutakse reklaamimaksu tasumist ette, enne teenuse pakkumist.

Kokkuvõtvalt võin öelda, et reklaamimaksu ümber on aastaid palju kära olnud ning minu arvates igati põhjendatult. Kui linna eesmärk on välireklaami rohkust ja kirevust piirata, korrastamaks linnapilti erinevatest formaatidest ja koledatest reklaamidest (mis on kahjuks levinud igapäevases linnapildis), siis selleks on võimalik kasutada teistsuguseid ja tõhusamaid hoobasid. Reklaamimaks täidab hetkel vaid linnakassasse raha teenimise eesmärki.“