Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

7 BLAZE OÜ - Mis Google reeglite muutmine Minu jaoks tähendab?

Lisa oma blogi
Hiljuti teatas Google oma blogis, et kavatseb liita kõik oma toodete reeglid ja tingimused (uus Google Privacy Policy eelvaade) kokku ühtseks lihtsamini arusaadavaks dokumendiks. Reeglid muutuvad kohustuslikuks 1. Märtsil 2012. Siin postituses proovin anda ülevaate küsimustest, mis võivad tekkida Mis Google uuendus Minu jaoks siis tähendab? Kui sa kasutad erinevaid Loe edasi […]

Hiljuti teatas Google oma blogis, et kavatseb liita kõik oma toodete reeglid ja tingimused (uus Google Privacy Policy eelvaade) kokku ühtseks lihtsamini arusaadavaks dokumendiks. Reeglid muutuvad kohustuslikuks 1. Märtsil 2012. Siin postituses proovin anda ülevaate küsimustest, mis võivad tekkida

Mis Google uuendus Minu jaoks siis tähendab?

Kui sa kasutad erinevaid Google teenuseid, näiteks Gmaili ja Google Plusi, siis peale esimest märtsi võib Google võtta sinu info mõlemast rakendusest ja seda omavahel kombineerida. Praktikas võib see tähendada see seda, et Google+ keskkonnas näed suurema tõenäosusega teemasid, millest sa oled hiljuti eposti teel rääkinud.

Või näiteks Google annab sulle teada, et oled koosolekule hiljaks jäämas, kuna ta teab sinu telefoni asukohta ning kokkulepitud koosolekut Google kalendri rakenduses.

Kas see puudutab kõiki teenuseid?

Google väidab, et ta ei kasuta neid andmeid, mis on kogutud DoubleClick ad (adsense ja adwords) võrgustikus. See on üsna oluline fakt, sest Google reklaamivõrgustik on maailmas laialt levinud. Uuringud väidavad, et isegi 45′l kõige populaarsemal lehel 50′st on leitud Google jälgimiskoode, millest enamus on seotud reklaamiga. Kui Google neid andmeid kasutaks, siis tal oleks üsna hea ülevaade sinu veebiharjumuste kohta.

Lisaks sellele lubab Google, et väga isikliku informatsiooni puhul (haigused, rahvus, poliitilised vaated, usk) kasutatakse “opt-in” lähenemist. Ehk inimene peab ise lubama ligipääsu personaalsele infole. See näeb välja umbes nagu uudiskirjaga liitumine.

Google lubab ka, et kogutud infot ei edastata ühelegi teisele ettevõttele ja seda kasutatakse ainult reklaamide näitamiseks, mida teised ettevõtted Google kaudu ostavad.

Kuidas see kõik erineb varasemast?

Mõnes mõttes ei ole need uuendused just eriti shokeerivad. Google on alati erinevat informatsiooni oma kasutajate kohta kogunud. Kindlasti oled sa märganud, et Gmaili kasutades, näidatakse sulle reklaame selle kohta, mida sa hiljuti kirjutanud oled.

Suur vahe on selles, et varem olid peaaegu kõik rakendused isoleeritud ja andmeid omavahel ei kombineeritud ehk igas keskkonns kasutati seda infot, mis ainult seal oli kogutud. Ainukesena kasutati kasutaja otsinguid puudutavat infot.

Samuti lubab Google, et kasutaja asukohta puudutavad andmed jäävad edaspidigi anonüümseks. Tulevikus on oodata uuendust, mis on seotud Google kalendri ja sinu asukohaga, aga selliste uuenduste puhul kasutatakse sama “opt-in” lähenemist, ehk kasutaja peab andma oma nõusoleku asukoha andmete jagamiseks.

Kas sellest saab kuidagi ka loobuda?

Jah ja ei. Sa võid ju lõpetada kõigi Google teenuste kasutamise ning kasutada konkurentide teenuseid, aga nemad koguvad sinu kohta täpselt samamoodi infot, kuid see kogus ja ulatus ei ole nii suur kui Google puhul. Samuti, kui sa otsustad Google teenustest loobuda, saad sa kogu oma info alla laadida ja kaasa võtta. Lisainfot leiad siit.

Lisaks saad sa muuta erinevaid Google seadeid. Sa võid keelata oma otsingute ajaloo (Web History), võid muuta reklaamide personaliseerimisega seotud seadeid ning võid loobuda Google Wallet andmete jagamisest.

Kõike seda kokku võttes – kui sa oled Google lehel sisse logitud, siis sa ei saa keelata oma andmete jagamist erinevate Google teenuste vahel, mida sa kasutad.

Miks Google seda teeb?

Oled ehk kuulnud väljendit: “Tasuta lõunaid pole olemas!”. Inimesed tahavad kasutada emaili teenuseid ja sotsiaalvõrgustike tasuta, aga firmad peavad ka kuidagi raha teenima. Google kasutabki neid andmeid reklaamide näitamiseks ja sellega kasumit teenides.

Jah, Google ütleb, et informatsiooni jagamine erinevate rakenduste vahel aitab luua paremaid tooteid. Samas on selge see, et see ei ole ainuke põhjus miks seda tehakse. Kui sa siiamani oled Googlele oma emailid ja otsinguinfo usaldanud, siis ainukesena muutub see, et infot ei hoita enam eraldi andmekeskustes vaid ühes.

Lisaks on see märk suurenevast konkurensist Google ja Facebooki vahel. Mõlemal on inimeste kohta väga suures koguses personaalset informatsiooni, mida proovitakse reklaamide edastamiseks ära kasutada.

Kas sina lõpetad Google teenuste kasutamise?