Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

7 BLAZE OÜ - Paku, meelita, müü – kuidas pidada edukat Facebook’i reklaamikampaaniat

Lisa oma blogi

Üks põhjustest miks Facebooki kampaaniad läbi kukuvad on vale sihtrühma valik. Turundajad suunavad reklaami võimalikult suurele inimmassile, kellest väheseid reklaamitav produkt huvitab. Kuigi müügikuulutustega pommitamine võib anda lühiaegseid tulemusi, tõuseb reklaami näitamise ja suunamise hind niivõrd kõrgeks, et teatud hetkest pole see enam otstarbekas. Kui sa tahad turundada sotsiaalmeedias efektiivselt, tuleks sul mõelda pikaajalise strateegia […]

The post Paku, meelita, müü – kuidas pidada edukat Facebook’i reklaamikampaaniat appeared first on 7Blaze.

Üks põhjustest miks Facebooki kampaaniad läbi kukuvad on vale sihtrühma valik. Turundajad suunavad reklaami võimalikult suurele inimmassile, kellest väheseid reklaamitav produkt huvitab. Kuigi müügikuulutustega pommitamine võib anda lühiaegseid tulemusi, tõuseb reklaami näitamise ja suunamise hind niivõrd kõrgeks, et teatud hetkest pole see enam otstarbekas. Kui sa tahad turundada sotsiaalmeedias efektiivselt, tuleks sul mõelda pikaajalise strateegia loomisele.

Selle asemel, et rakendada üheastmelist strateegiat, mis seisneb ainult toote või teenuse häbitus reklaamis, on mõistlikum käiku lasta kolmeastmeline turunduse strateegia.

1. EHITA ÜLES SIHTRÜHM

people-at-rock-concert-with-heartshape-hand-gesture (1)

Sihtrühma suurendamiseks on mitmeid mooduseid, millest üks efektiivsemaid on reklaamikampaania läbiviimine. Siinkohal tekib küsimus, kellele reklaami suunata? Üks variantidest on reklaamida oma praeguste fännidega sarnastele isikutele (Lookalike Audience) või inimestele, kes on oma huvideks (Interests) märkinud midagi sellist, mida sina pakud. Näiteks kui sa haldad kalapüügitarvete poe fännilehte, meelitaks sinu leht ligi inimesi, kes on oma huviks märkinud kalapüügi.

Samas on oluline, et sa ei raiskaks kogu oma eelarvet sellele publikule. Lookalike’i ning huvide põhjal kogutud kasutajad ei pruugi olla lojaalsed ning võib juhtuda, et sinu toode või teenus neid sugugi ei huvita. Isegi kui nende seas on inimesi, keda mõningal määral köidab sinu poolt pakutav produkt, siis tõenäoliselt üsna vähesed neist oleks nõus e-maili lahtrisse trükkima või rahakukrut kergendama.

Sinu jaoks kõige kasulikuma sihtrühma moodustavad inimesed, kes on juba varasemalt sinu toote, teenuse või ettevõtte vastu huvi üles näidanud külastades sinu kodulehte. Seepärast on mõistlik võtta sihtgrupiks just need inimesed (Website Custom Audience).

Sihtgrupp veebilehe külastajatest

unconventional-facebook-ad-strategies-custom-audiences

Antud juhul peab reklaamikampaania eesmärgiks olema Facebook’i kasutajate kodulehele suunamine. Too reklaamis välja veebilehe poolt pakutav väärtuslik sisu, olgu selleks info pakutavate teenuste plussidest, lahtiolekuajad, menüü või õpetlik blogipostitus. Miski, mis aitab leida vastust küsimusele või lahendada probleemi, kuid ei püüa midagi kaela määrida. Inimesed, kes tundsid huvi sinu poolt pakutava lahenduse või materjali vastu on sinu potentsiaalne sihtgrupp.

Veebilehe külastajatest info kogumiseks peab veebilehele olema paigaldatud Facebook Pixel. Näiteks, sellelt saadud andmete põhjal saad luua WCA (Website Custom Audience) järgmiste parameetrite alusel:

  • Inimesed, kes külastasid veebilehte viimase X päeva jooksul
  • Inimesed, kes vaatasid saidi konkreetset lehekülge viimase X päeva jooksul

(X = 1-180 päeva)

Sihtgrupp postitusele reageerinutest

og-video-1-

Teine moodus pühendunud publiku kogumiseks on videote postitamine. Lae Facebooki köitva sisuga videoklipp mis pakuks inimestele väärtust. Loo kaks eraldi reklaamikampaaniat, mille eesmärkideks on videovaatamiste kogumine ning suuna need Lookalike Audience’le ja kasutajatele, kellele on sul huvide põhjal midagi pakkuda.

Loo sihtrühm selle põhjal, kes sinu pakutavat sisu vaatab ehk Engagement on Facebook Custom Audience järgmiste parameetrite alusel:

  • Publik kes on vaadanud 50% sinu videost 30 päeva jooksul
  • Publik kes on vaadanud 50% sinu videost viimase 365 päeva jooksul.

Protsendiarvu ning ajavahemiku saad ise reguleerida vastavalt enda vajadustele ja olukorrale. Mida väiksema protsendi määrad, seda suurem on vaatajate arv, kuid selle poolest väheneb ka sinust huvitunute osakaal.

NB! Antud funktsioon on alles testimisel ning pole veel iga reklaamikontole saadaval.

2. MEELITA LIGIturn-right-traffic-signal

Sulle on nüüd teada inimesed, kes on veebilehel oleva materjaliga tutvunud ning keda on pakutav sisu köitnud. Järgmise sammuna tuleks sul meelitada reklaamiga inimesi oma maandumislehele, tutvustada teenuseid ja tooteid ning testida oma sihtrühma, vaatamaks, kas nad on nõus ka omalt poolt suhtesse panustama.

Kasuta ära maandumislehte

Maandumislehel võid pakkuda midagi väärtuslikku küsides vastutasuks pisikest teenust, näiteks e-maili aadressi. Sellega tapad kaks kärbest ühe hoobiga: saad kanali, mille kaudu potentsiaalse kliendiga sidet hoida ja sõelud välja inimesed, kes on nõus sulle ka midagi andma.

Enne kui  alustad reklaamikampaaniat, loo WCA järgmiste parameetrite alusel:

  • Inimesed, kes külastasid su tänuavalduse lehte (Thank You Page – kuvatakse ostu sooritades) viimase 30 päeva jooksul
  • inimesed, kes külastasid su tänuavalduse lehte viimase 180 päev jooksul

Loo kaks maandumislehe reklaami, mis on suunatud järgmistele kasutajaskonnale:

  • kes on külastanud veebilehte viimase 30 päeva jooksul
  • kes on vaadanud sinu videot viimase 30 päeva jooksul

Mõistlik oleks siinkohal luua Email Custom Audience, mis sisaldaks oma meili aadressi sisestanud inimesi.

Kasuta Lead Ads’e

fb_lead_ads

Facebook võimaldab luua reklaame, mille kaudu saab inimestelt  sisendit koguda (Facebook Lead Ads). Taoline reklaam on hea moodus saamaks kasutajatelt kontaktandmeid, tagasisidet jmt. infot, kuna neid on inimestel lihtne täita.

Loo Lead Ad, mis küsiks kasutajatelt e-maili aadressi, pakkudes vastu tasuta nodi või uudiskirja. Lead Ad ei tohiks olla maandumislehe üks-ühele koopia. Kirjelda reklaamis täpselt, millist kasu inimene lahtrite täitmise eest saab.

Loo Lead Ad Custom Audience mis vastab parameetritele:

  • Kasutaja on avanud ning täitnud Lead Ads’i lahtreid 30 päeva jooksul
  • Kasutaja on avanud ning täitnud Lead Ads’i lahtreid 90 päeva jooksul

Reklaam peab olema antud juhul olema suunatud samale grupile, mis ka maandumislehe reklaamimisel. Välja tuleks jätta inimesed:

  • kes on veebilehte külastanud 180 päeva jooksul
  • kes on täitnud lahtrid Lead Ads’is viimase 90 päeva jooksul
  • kes on registreerunud meili teel (Email Custom Audience)
  • kes on ostnud reklaamitavat toodet (Thank You Page WCA viimase 180 päeva jooksul)
  • ostnud reklaamitavat toodet (E-mail Custom Audience)

3. POMMITA!!!

4092938138_2791766fd5_o

Nüüdseks on su sihtgrupp küll üsna kokku tõmbunud, kuid see-eest on kuuluvad sellesse inimesed kes on tõenäoliselt valmis rahakukrut kergendama.

Nüüd on aeg viidata müügile.

Reklaamikampaania eesmärgiks on suunata inimest veebilehel midagi tegema, teisisõnu midagi soetama, teenustega tutvuma, broneerima aegu jmt.

Selleks loo kaks reklaami, mis on suunatud:

  • inimestele kes on külastanud Tänuavalduse lehte (Thank You Page) viimase 30 päeva jooksul
  • Avanud ning täitnud Lead Ad’si lahtrid viimase 30 päeva jooksul

Mängust tuleb välja jätta inimesed, kellele sa toodet või teenust reklaamid (Thank you Page’i WCA 180 päeva jooksul) ja inimesed kes on oma e-maili aadressi  jätnud.

Ära unusta e-maili

frog-phone-booth-phone-computer-laptop-email

3-astmelise strateegia käigus saad sa inimeste e-maili, mille kaudu saad samuti reklaamida oma toodet või teenust. Paljud turundajad ei kasuta seda turunduskanalit kõige efektiivsemalt. Nad kas jooksutavad Facebooki reklaame neile, kes on produkti vastu huvi üles näidanud või saadavad müügisõnumeid e-maili teel. Haruharva tehakse mõlemat, arvates et ühes kanalis turundamisest piisab.

Paraku aga ei ava igaüks oma meilipostikasti saabunud uudiskirja ja isegi kui seda loetakse, ei torma inimene kohe tegema mida temalt kirjas nõutakse. Sama kehtib ka Facebooki reklaami puhul. Kuid inimene klikib suurema tõenäosusega sinu Facebooki reklaamile kui ta on Sinu produkti nime oma e-postkastis näinud. Seega jooksutades  turunduskampaaniat üheaegselt nii Facebookis kui meili teel tagad sa mõlema kampaania efektiivsuse.

Kokkuvõteks…

Tihtipeale suunavad mõned turundajad reklaami maksimaalselt suurele sihtgrupile ning lastakse Facebookil kampaaniat optimiseerida. Optimeerides püüab Facebook üles otsida sihtrühmast potentsiaalsed ostjaid, uudiskirjaga liitujaid, tellijaid.

3-astmelise strateegia alusel reklaamikampaaniaid pidades saad sa kätte selle sihtgruppi, millel on kõige suurem potentsiaal sulle kasu tuua. Antud juhul suunad reklaami nendele inimestele, kes on produkti vastu huvi üles näidanud ja jätnud oma andmed viimase 30 päeva jooksul. Kui nad ei osta sult midagi 30 päeva jooksul, siis pole neid enam mõtet neid edasi reklaamidega pommitada. Sellisel viisil on sinu reklaamid suunatud õigetele inimestele, mis tagab sulle head tulemused turunduses.

Kui sa said antud kirjatükist kasulikku infot, siis ära unusta seda endale meelepärases sotsiaalvõrgustikus jagada.

The post Paku, meelita, müü – kuidas pidada edukat Facebook’i reklaamikampaaniat appeared first on 7Blaze.