Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - Password: Ines Estin: “Turundustegevuste mõõtmine – kas mõttetu investeering või…”

Lisa oma blogi
Tere, hea lugeja! Blogin jälle Passwordilt ja teen seda esinejaga võimalikult sünkroonis. Seega – ole palun väikeste näpukate suhtes leebe ja mõistev, sest proovin siia ettekannetest võimalikult detailse ülevaate anda. Ines räägib sellest, kuidas Swedpangas turundustegevuste tulemuslikkust mõõdetakse.  Kas see on mõttetu investeering või mitte? “Oleme pikalt mõõtnud seda, mis toimub brändiga. Mõõdame kolme andmete kogumit: Bränd, selle [...]

Tere, hea lugeja! Blogin jälle Passwordilt ja teen seda esinejaga võimalikult sünkroonis. Seega – ole palun väikeste näpukate suhtes leebe ja mõistev, sest proovin siia ettekannetest võimalikult detailse ülevaate anda.

Ines räägib sellest, kuidas Swedpangas turundustegevuste tulemuslikkust mõõdetakse.  Kas see on mõttetu investeering või mitte?

“Oleme pikalt mõõtnud seda, mis toimub brändiga. Mõõdame kolme andmete kogumit:

Bränd, selle kuvand, emotsionaalne seos. Brändiuuringuid me ei tee väga tihti, umbes 3-5 aasta tagant. Samas on raske täpselt mõõta seda, kuidas meie igapäevased turundustegevused mõjutavad brändi ühes või teises suunas.

Kliendisuhte tugevus: kui rahul on inimesed toodete, teenustega ja brändiga. See on sügav andmete kogum, aga samas oleme tähele pannud seda, et kui teeme selle andmekogumi pealt oma tegevustes muudatusi, siis väga kiiresti me muutusi ei näe. Seepärast teeme ka kliendisuhte uuringuid ca 2 aasta tagant.

Soovitusindeks ja turundustegevuste ROI: taktikaline blokk, saame igapäevast tagasisidet oma tegevustele. Turundustegevuste ROI-d oleme mõõtnud poolteist aastat. Hakkasime seda mõõtma, kuna nii on lihtsam ise näha ja teistelegi näidata, et sellest, mida sa teed, on midagi kasu. Turundajad on aegajalt situatsioonis, kus peab näitama veenvalt, et tegelikult sa tead väga konkreetselt, mida sa teed ja kuhu sa liigud.  Täna kasutatava mudeli töötasime välja koos MediaCom-iga.

Kõige paremini töötab mõõtmine suurte mahukate kampaaniate järel, sest need annavad piisava hulga vastajaid.

Mudel koosneb neljast omavahel seotud blokist. Mõõtmine toimub blokkide kaupa.

1.

  • kampaania AdAw näitaja
  • kampaania seostamine teenusepakkujaga

Need näitajad on meile indikeerinud, et eristuv kommunikatsioonikeel tagab tähelepanu. Kuna meie muutsime oma reklaamikeelt umbes aasta tagasi, siis on siin tulemuste põhine kogemus olemas, kuidas erinev keel sihtgrupile mõjub.  Kui on eristuv pildikeel, siis mäletab reklaami nägija paremini, et see sõnum tuli sinult.

2.

  • hinnang loovlahenduse elementidele
  • loovlahenduse järelmõju
  • kampaania tunne

Need mõõdikud on andnud meile tagasisidet, et meie reklaamikeele muutmine on hästi vastu võetud ja see on kindlasti oluline info. Uuele keelele üleminek põhjustab tegijates mõnikord ebakindlust, sest vanem versioon on harjumuslik ja võib tunduda paremana, on hästi oluline saada tagasisidet, et klient muudatust hindab.

Tunnel: arvatakse, et näitaja, mida peaks maksimeerima, on meeldivus. Panganduse puhul see ei kehti. Panganduse puhul on kõige olulisem väärtus, mida klient ootab: kasulikkus. Alles järgmine argument on meeldivus.

3.

  • brändi tuntus kategoorias
  • brändi kasutamine kategoorias
  • brändi positsioneerimine kategoorias

Igas tegevuskategoorias: laen, liising jm, on konkurentsisituatsioon erinev ja alati ei ole konkurendiks pangad. Kui märkad, et selles valdkonnas on peakonkurentideks mittepangad, siis tuleb otsustada, mida edasi teha – kas rapsida selles kategoorias ainukese pangana edasi ja teha teed ka teisele pankadele, või mitte.

Need kategooriad annavad vastuseid, kuidas meie turundustegevused ehitavad meie brändi kategooriate kaupa.

4.

  • mõju swedpanki positsioonile
  • mõju SB brändikuvandile
  • avatus SB pakkumistele

Need andmed aitavad vastata sellele, kuidas meie tegevused meie pikaajaliste eesmärkide täitmise poole.

Kokkuvõtteks:

turundustegevuste mõõtmine on väga vajalik ja annab palju ärile olulist informatsiooni. Aitab tegevuste ja äritulemuste vahelisi seoseid selgitada.

turundusstrateegia ja tegevuste arendamise ideede allikas.

vahetu tagasiside eesmärkide liikumise suunas.

Ei ole mõtet turundustegevuste mõõtmist tegemata jätta sellepärast, et see võtab aega ja on kallis. Mõõtmise tulemusena on võimalik teha palju targemat turundust.

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega