Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

7 BLAZE OÜ - Turundamine ilma eelarveta

Lisa oma blogi
Paljudel ettevõttetel on kindlasti küsimus, et “palju peaksin ma investeerima turundusse?” - sellele küsimusele ei saa anda ühest vastust, sest kõik oleneb suuresti sellest, et kui kaua on ettevõte tegutsenud ja millised on ressursid. Antud sissekandes toon ma välja näited sellest, et kuidas turundada oma ettevõtet sotsiaalmeedias ilma turunduseelarveta ning saada tähelepanu, Loe edasi […]

Paljudel ettevõttetel on kindlasti küsimus, et “palju peaksin ma investeerima turundusse?” - sellele küsimusele ei saa anda ühest vastust, sest kõik oleneb suuresti sellest, et kui kaua on ettevõte tegutsenud ja millised on ressursid. Antud sissekandes toon ma välja näited sellest, et kuidas turundada oma ettevõtet sotsiaalmeedias ilma turunduseelarveta ning saada tähelepanu, mis kaasab fänne, potentsiaalseid kliente ning aitab leida huvitavaid ja kasulikke kontakte.

1. Sotsiaalmeedia

sotsiaalmeedia

Number üks asi selles nimekirjas ning ka põhjusega!
Sotsiaalmeedia annab sulle võimaluse olla otseses kontaktis oma potentsiaalsete klientidega, pakkuda neile ülevaadet oma tegemistest ning lihtsalt olla sotsiaalne.
Ettevõttele Facebooki või Twitteri konto loomine on tasuta , nagu sa tõenäoliselt tead ;) – seega see ei võta tükki küljest!
Näiteks Eesti idufirma DonateIT sai tänu sellisele tegemisele tähelepanu Eesti Vabariigi presidendilt, mis omakorda äratas huvi ühes maailma suurimas rahvusvahelises organisatsioonis. Proovi ja katseta.

2. Suhtlus konkurentide fännidega

konkurentide fännid

Kommenteeri sinuga samas tegevusvaldkonnas tegutsevate ettevõtete postitusi nende blogis või Facebook seinal, vastates nende fännide esitatud küsimustele ise.
Tegemist on võimsa strateegiaga, et saada potentsiaalseid kliente endale fänniks. Väga lihtne viis, et saada tähelepanu ja kujundada endast positiivset kuvandit.
Selline tegevus pakub sulle võimalust inimestes kinnitada, et sa pakud väärtusi.

3. Pressiteated

Print

Internet on täis erinevaid kanaleid, mis kajastavad 24/7 uudiseid, iga kanal mingist erinevast valdkonnast.
Leia üles oma tegevusvaldkonnaga seotud blogi, kirjuta oma ettevõtte kohta pressiteade, võttes kokku oma tegevuse ja kirjeldades, et kuidas see alguse sai, millal see alguse sai ja miks see alguse sai.
Kuna enesekiitmise ning pressiteate vahelt jookseb õhuke joon, siis oleks soovitatav lasta see mõnel sõbral eelnevalt üle lugeda.
Pressiteate puhul tasuks silmas pidada ka seda, et see peaks olema piisavalt detailne, sest detailset pressiteadet on lugeda huvitavam, kui igavat ja sisutühja.

4. Koostööpartnerid (ristturundus)

koostööpartnerid

Inimestele Facebookis meeldivad tasuta asjad.
Leia mõni koostööpartner, kes oleks nõus sponsoreerima sinu auhinnakampaaniat tasuta reklaami näol.
Lühidalt on tegemist lahendusega, kus “mina kajastan sind ja sina kajastad mind”.
Õigesti korraldatud auhinnakampaania Facebookis võib näiteks näiteks ühe mänguga tuua juurde lausa 1,000 uut fänni, mis on Eesti turgu arvestades väga hea tulemus.

5. Sõbrad on inimesed, kellele saame alati loota

sõbrad

Kui sa räägid neile oma ideest ning see neile meeldib, siis ei ole raske neid kampa saada, et nad sulle veidikene tasuta reklaami teeksid.
Ühel inimesel on Facebookis keskmiselt 338 sõpra*.
Kui sa suudad veenda kasvõi 30 oma sõpra, et nad sinu ettevõttest oma Facebookis kirjutaks, siis sinu potentsiaalne auditoorium on 10,000 inimest, kelleni see sõnum jõuab.

6. Alusta blogiga, mis aitab ning harib inimesi – mitte ei tegele müügiga

blog

Blogi loomine on tänapäeval lihtne ja selle ülesse seadmine võtab aega paar minutit.
Paljud küsivad, et mis on eduka blogi saladus? Eduka blogi saladus on see, et lugejale pakutakse väärtust, mitte talle ei üritata müüa maha mõnda järjekordset toodet.
Alguses tuleb pakkuda väärtust, siis läbi selle luua suhe nendega, et nad sind tundma, meeldima ning usaldame õpiks. Varsti küsivad inimesed sinult ise, et mida nad sinult osta saavad.

7. E-maili turundus

e-mail

Uudiskirjade saatmine on MailChimpiga tasuta (kuni 2,000 uudiskirja tellijani).
Korralda küsitlus oma toote või teenuse kohta ning kogu oma fännidelt läbi selle e-maile. Kujunda ning koosta uudiskiri ja läbi selle hoia neid kursis oma tegemistega.
E-maili turundus on ideaalne lisakanal, et jõuda oma sõnumiga inimesteni.
Tegemist on mugava viisiga, kuidas hoida oma kliente ning fänne uudistega oma ettevõtte progressi kohta kursis.
Kindlasti tasuks jälgida seda, et uudiskirjad ei hakkaks inimesi tüütama – liiga tihti ei ole hea uudiskirju saata, sest inimesed tüdinevad sellest kiiresti ära ning see muutub nende jaoks tüütuks spämmiks.

8. Networking – uute tutvuste loomine

networking

Tallinnas korraldatakse vahel tasuta konverentse, seminare, loenguid ja seal käivad koos hulk inimesi erinevatest eluvaldkondadest.
Sellised üritused on ideaalsed kohad, kus leida uusi tutvusi ning koostööpartnereid.

Kokkuvõttes:
PS! Kui sulle meeldis see blogipostitus, siis Eesti idufirma DonateIT on Skandinaavia ja Baltimaade TOP 30 hulgas ning ootab SINU häält siin - http://bit.ly/ArcticStartup15DonateIT
Turundamine ilma rahata ei ole probleem!
Mõtle näiteks sellele, et paljud tänapäeva suured ja edukad ettevõtted alustasid olematu või peaaegu täiesti olematu turunduseelarvega.
Tuleb olla loov ning kasutada turundust kavalalt ära. Soovitan teil kõigil neid strateegiaid oma ettevõttega kasutada.
Kõik mida sa vajad on aeg, tugevat tahet olla edukas ning väljumine enda mugavustsoonist!

*http://www.pewresearch.org/fact-tank/2014/02/03/6-new-facts-about-facebook/