Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

BalticMediaNews - Välireklaamifirmad viivad läbi välimeedia kontaktiuuringu ”Outdoor Impact”

Lisa oma blogi
Välireklaamifirmad viivad läbi välimeedia kontaktiuuringu ”Outdoor Impact” Baltimaade ja maailma juhtivad välireklaamiettevõtted JCDecaux ja Clear Channel viivad maikuus 2011 Tallinnas, Riias ja Vilniuses läbi välireklaami kontaktiuuringu “Outdoor Impact“. Spetsiaalselt välireklaamile keskendunud uuringuga selgitatakse välja, kuidas välireklaami kui meediakanalit avalikus ruumis … Jätka lugemist

Välireklaamifirmad viivad läbi välimeedia kontaktiuuringu ”Outdoor Impact”

Baltimaade ja maailma juhtivad välireklaamiettevõtted JCDecaux ja Clear Channel viivad maikuus 2011 Tallinnas, Riias ja Vilniuses läbi välireklaami kontaktiuuringu “Outdoor Impact“.
Spetsiaalselt välireklaamile keskendunud uuringuga selgitatakse välja, kuidas välireklaami kui meediakanalit avalikus ruumis tajutakse. Saadav info aitab muuta reklaamijate jaoks välireklaami ostmisprotsessi läbipaistvamaks ja võrreldavamaks teiste meediakanalitega.

Tarbijate liikumismarsruute kaardistav trajektooriuuring viiakse läbi maikuus Tallinnas, Riias ja Vilniuses. Elanike liikumisharjumuste kaardistamine sel ajal võimaldab fikseerida igapäevase marsuutidega kaasnevaid seaduspärasusi ilma, et seda mõjutaks suvepuhkuste hooaeg, jõulud ja muud mittetüüpilised tarbijate liikumisperioodid. Trajektooriuuringu viib läbi sõltumatu uuringufirma Factum Group. Uuring valmib eeldatavalt 2011. aasta lõpuks.

“Et välireklaam asub nö piirideta avalikus ruumis ja seda tarbitakse passiivselt (teiste meediakanalite tarbimine eeldab tarbijalt aktiivsust: televiisori sisselülitamist, lehe kättevõtmist jne), on seda mõõta päris keeruline. Passiivne vastuvõtusituatsioon on ka peamine lähtekoht uuringu teostamisel. Uuringuprotsess koosneb neljast osast: asukohtade klassifitseerimine, liiklusloendus, trajektooriuuring ja nähtavuse hindamine. Selle analüüsi tulemusena saab iga välireklaami pind endale nö reaalselt tõestatud kontaktide hulga. Tulevikus saame reklaamikampaaniaid planeerides rääkida mitte pelgalt pindade arvust, vaid ka välireklaami kontaktidest,” selgitas JCDecaux Eesti turunduskoordinaator Katri Horma.

Uuring viiakse läbi vastavalt rahvusvaheliselt väljatöötatud standarditele, mille põhimõtetest lähtudes on viidud läbi kontaktiuuringud ka Põhjamaades, Suurbritannias ja mujal Lääne-Euroopas. Põhjus, miks see otsustati läbi viia ka Baltikumis, tulenes eelkõige reklaamiandjate soovist näha välireklaamist saadavat kasu selgemalt ja läbipaistvamalt, samuti soovist võrrelda välimeediat teiste meediakanalitega - et oleks ostjana kergem välimeediat muusse meediamixi planeerida.

Üks asi on inimeste liikumise trajektoori tuvastamine, teine välireklaami enda kvaliteet, märgatavus ja loetavus. Kas ja kuidas tegelete reklaamitellijate harimisega?

JCDecaux Eesti turunduskoordinaator Katri Horma: “Täiesti õige – välireklaami asukoht võib olla väga hea, aga kui plakat on täis kribu-krabu teksti, läheb hea planeering raisku. JCDecaux on läbi viinud eraldi kujunduselementide paigutusele ja suurusele keskenduva uuring Optimiser, mida me oma klientidele tutvustame ja millest on kõvasti abi olnud. Paraku on nii, et kui klient saadab meile oma reklaami viimasel hetkel, ei ole enam aega nõu anda ega muudatusi sisse viia.”

Clear Channel Estonia tegevjuht Indrek Tappo: “Clear Channel on loonud spetsiaalse tarkvarawww.clearchannel.ee/simulator, mille abil saab erinevaid kujundusi testida. Saab vaadata, kuidas disain töötab päevasel ja öisel ajal erinevatel kaugustel (5-25 m). Piilareid saab keerata ka ümber oma telje, et näha, kuidas kujundus erineva nurga alt paistab.”