Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - Veebikanalite sisuloome on mäng aja ja tähelepanuga!

Lisa oma blogi
Sisuloomest ja sisuturundusest rääkides pöörame liiga vähe tähelepanu sellele, kuidas seda sisu reaalselt valmis saada. Selleks, et jõuda vaimustava sisuni, tuleb paraku teha taustal palju tööd selliste „ebaseksikate“ asjadega nagu protsessid, inimeste veenmine ja kontrollimine, sisu testimine ja toimetamine. Järgnev artikkel põhineb samateemalisel ettekandel Best Internet 2012 konverentsil ning ilmus ka Best Marketingi veebilehel. Sa kaupled kahe [...]

Sisuloomest ja sisuturundusest rääkides pöörame liiga vähe tähelepanu sellele, kuidas seda sisu reaalselt valmis saada. Selleks, et jõuda vaimustava sisuni, tuleb paraku teha taustal palju tööd selliste „ebaseksikate“ asjadega nagu protsessid, inimeste veenmine ja kontrollimine, sisu testimine ja toimetamine.

Järgnev artikkel põhineb samateemalisel ettekandel Best Internet 2012 konverentsil ning ilmus ka Best Marketingi veebilehel.

Sa kaupled kahe valuutaga – aeg ja tähelepanu!

Kui klient külastab su veebi või loeb uudiskirja, sotsmeediakontot, foorumit jne, panustab ta sellesse tegevusse kahte ressurssi – aega ja tähelepanu. Mõlemad on indiviidile tohutult väärtuslikud. Enamus meist muutub kurjaks, kui keegi meie aega raiskab või sunnib meid tutvuma asjaga, mis meid ei huvita või mis on halvasti tehtud.

Täpselt seda teadmist tuleb sisuloomes alati silmas pidada. Loomulikult on kõige aluseks eesmärgid ning äriline/tegevuslik fookus, kuid seda kõike tuleb saavutada viisil, mis klientidele meeldiva kogemuse pakuks. Kui sa ta korra välja vihastad, siis nõuab usalduse taastamine topeltpingutust.

Julgen väita, et inimene, kes vastutab organisatsioonis sisuloome eest, loob tegelikult mõistmist. Kui ta teeb tööd hästi, võitleb ta selle eest, et ettevõtte veebikanalitesse ei läheks välja bittigi infot, mis on tehtud „lõdva randmega“. Teisalt kogub ta hoolega kokku  teadmise, kas ja kuidas kliendid sisu mõistavad ning mida nad tegelikult lugeda-vaadata soovivad.

Näited: kuidas aega ja närve raisata!

Eelneva jutu illustreerimiseks toon paar näidet. Esiteks sellest, kuidas ei hoolita veebikülastaja ajast. Allolevale maandumislehele jõuab külastaja siis, kui ta soovib autojuhilube vahetada. Kõige olulisem info, mida vahetamiseks tarvis läheb, on:
-    millised dokumendid tuleb esitada?
-    kus on mulle lähim koht lubade vahetamiseks?
-    palju see maksab?

Antud lehel on jäetud oluline info kõige lõpuks – ARK teeninduste asukohad ja teenuse hind on sootuks mainimata. See-eest on sisulehe alguses juttu organisatsioonist ning reeglitest, mis on ka olulised, kuid raskesti jälgitavad ja struktureerimata.

Teiseks näide e-kirjast, mis kuritarvitab kliendi tähelepanu. Selle meili pakkumine on sisutühi – pakutakse e-poodi elu lõpuni (kellele ja milleks?), seejuures üritatakse klienti meelitada väga lihtsakoeliselt ettevõtte Facebooki fänniks.

Trikitav e-postireklaam

Teiseks probleemiks on trikitamine – nupud „Jah, soovin“ ning „Ei soovi“ viivad tegelikult samasse kohta. Kolmandaks miinuseks on lohakus, sest märgitud trükiviga muudab lause mõtte väga erinevaks algsest … Kuna tekstimaht on väike, võib olla üsna kindel, et viimane ülelugemine on lihtsalt tegemata jäetud.

Millised on peamised aja-, raha- ja närviröövlid sisuloomes?

Sisuloome tegevuste elluviimisel organisatsiooni poolelt on kolme tüüpi „röövleid“, mis kokkuvõttes võivad takistada asjade loomulikku sujumist. Olen sadade sisumaterjalide loomisel ja toimetamisel nende kõigiga kokku puutunud. Nad on ebameeldivad, aga välditavad.

Topelttöö

Kõige olulisem on vältida tööde mitmekordset tegemist. Seda juhtub siis, kui esimesel korral on sisu loodud piiratud info tingimustes, valedele eeldustele toetudes või lihtsalt on osapooled teineteist valesti mõistnud. Seda annab toimiva protsessiga enamasti vältida. Sama töö uuesti ja uuesti tegemine on lihtsalt väga aeganõudev ja sellega seotud inimestele ka emotsionaalselt üsna kurnav.

Liiga palju kanaleid ja sihtrühmi

Teiseks röövliks on kanalite ning sihtrühmade killustatus – kanaleid veebimaailmas on väga palju, sihtrühmi ka. Suur on kiusatus proovida natuke kõike. Enne uude kanalisse tormamist tulevad alati abiks küsimused „mis eesmärgil?“ ja „kellele?“. Pigem vali haldamiseks vähem kanaleid, aga tee seda täie tähelepanuga ja garanteeri, et sa ei tee järeleandmisi sisu kvaliteedis ja vormistuses.

Sisu loovad valed inimesed

Kolmandaks „röövliks“ on inimfaktor. Ei ole mõtet sundida sisuloomega tegelema inimesi, kellele see ei meeldi ja kes sellega hästi hakkama ei saa. Hea sisu tekib siis, kui selle looja ise loomeprotsessi naudib või vähemalt oluliseks peab. Ometi võib juhtuda, et sisuloomeks vajalikku infot valdab kõige paremini inimene, kes ise seda valmistada ei saa ega soovi. Sel juhul vii kokku kaks spetsialisti – üks, kes tunneb sisu ja fakte, teine, kes suudab ta ära kuulata ja selle materjaliks vormida.

Sama oluline on jälgida, et tähtajad peaksid. Sisuloome protsess (alates alginfo kogumisest kirjutamise/pildistamise/filmimise ja lõpuks toimetamiseni) võtab alati kauem aega, kui esialgu optimistlikult planeerid. Seega tuleb etappidel pidevalt silma peal hoida, et kõik osapooled oma tegevustega õigeaegselt pihta hakkaksid.

4-osaline sisuloome mudel!

Kvaliteetne sisuloome saab toimuda vaid läbimõeldud ja planeeritud viisil. „Teeme midagi, mida teisedki“ ei ole pikalt jätkusuutlik. Mida läbimõeldumalt investeerib organisatsioon aega ja tähelepanu sisuloome käimatõmbamisse ning täiustamisse, seda vähem aega ja närve kulub selle tarbimisse su kliendil. Ja seda õnnelikum ta suure tõenäosusega on.

Muidugi, ärilisi eesmärke ei saa silmast lasta. Mingilt maalt võib sisuloome võtta liiga palju raha. Siis ei saa aga teha järeleandmisi kvaliteedis, vaid pigem seada täpsemalt prioriteete, mida ja millises järjekorras teha.

Pakun välja sisuloome mudeli, mis ideaalis koosneb neljast osast.
1.    Eesmärgistamine ja mõõdikute leidmine
Selles etapis saate teada, miks te sisu loote? Mis muutub organisatsiooni ja tema klientide jaoks sellest paremaks?
Tulemus:  olete kokku leppinud, miks ja kellele sisu loote ning kuidas selle toimivust mõõdate?

2.    Sisu analüüs, kliendi ootuste mõistmine
Vastate küsimusele -  mida te sisuna looma hakkate? Mida kliendid näha, lugeda, kuulda tahavad?
Tulemus: tead klientide ootusi ja vajadusi, oskad need ootused ja ärieesmärgid kokku viia, et sisufookus selgeks saada.

3.    Sisuloome taristu loomine
Tulemus: sa tead, kust ja kelle abil saab näiteks ühe artikli või juhendi loomine alguse, kes selle vormistab, toimetab, kontrollib ja lõpuks avaldab.

4.    Elluviimine
Elluviimise etapp on kõige eelnevalt kokkulepitu elluviimine ja pidev täiustamine.
Tulemus: liigud eesmärkide poole, mis esimeses etapis said kokku lepitud. Jälgid pidevalt nii organisatsiooni kui klientide poolel toimuvat ja teed sellest lähtuvalt täiendusi.

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega