TNS Emori reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive käesoleva aasta teisel kvartalil 20,98 miljonit eurot, mis eelmise aasta sama aja 20,43 miljoni euroga võrreldes andis tulemuseks ca 3% tõusu. Esimene poolaasta tervikuna näitas aga minimaalset, 0,3% langust. 2011. aasta algusest … Jätka lugemist
TNS Emori reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive käesoleva aasta teisel kvartalil 20,98 miljonit eurot, mis eelmise aasta sama aja 20,43 miljoni euroga võrreldes andis tulemuseks ca 3% tõusu. Esimene poolaasta tervikuna näitas aga minimaalset, 0,3% langust. 2011. aasta algusest kaardistab TNS Emor ka otsepostireklaami, mille lisamine traditsioonilistele meediareklaami näitajatele annab laiema pildi reklaamikäivetest ning seega I poolaasta laiendatud summaarseks turumahuks ca 40,12 miljonit eurot. Laiendatud turuvaate võrdluses oli muutus aastataguse ajaga -0,2% langust. Meediatüüpidest oli teises kvartalis suurimas kasvutrendis uue meediatüübina kaardistatav otsepost (24,3%), aga ka välimeedia (9,3%), ajakirjad (7,5%) ning ootuspäraselt ka internet (5,9%). Ajalehed, tele- ja raadioreklaam jäid aga sisuliselt eelmise aasta sama ajaga võrreldavale tasemele. Andmete allikas on TNS Emori reklaamikulutuste uuring AdEx Nö traditsioonilises turuvaates (ilma otsepostita) on aasta näitajate põhjal suurim osakaal telereklaamil (30,8%), järgnevad ajalehed (26,8%) ja internet, millele kuulub 16,6% turust. Raadioreklaami ja välimeedia osakaal on vastavalt 10,1% ja 9,2% ning ajakirjade käibe osakaal moodustab 5,9% turust. Aasta suurimateks reklaamijateks on kaks suurt Eesti telekommunikatsioonifirmat Tele2 Eesti ja EMT, varem liidripositsioonil olnud Elisa Eesti püsib neljandal kohal. Edetabelisse mahtusid ka neli jaekaubandusega tegelevad firmat: Selver, Rimi Baltic, Maxima Eesti ning ETK, millest kaks viimatimainitut on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oma positsioone märgatavalt parandanud, tõustes vastavalt 18. ja 21. positsioonilt esikümnesse ning asub nüüd kolmandal kohal. Suurkorporatsioon Procter&Gamble kaotab jätkuvalt oma positsiooni, kuid asub siiski kuuendal kohal. Esikümnes on esindatud ka Tallink Grupp ja suure tõusu läbi teinud Placet Group. Enimreklaamitud tootevaldkondade liidri positsiooni säilitas jaekaubandus, järgnesid taas autod ja mobiilside, andes eelmise aastaga võrreldes täpselt sama esikolmiku. Üldistatult võib öelda, et esikümme on üsna ootuspärane ning varasema aastaga praktiliselt äravahetamiseni sama, uue kategooriana on taas esile tõusnud mööbel. Antud ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori AdExi reklaamimonitooringul, mille trükimeediat ja televisiooni puudutavad andmed fikseeritakse ja kodeeritakse erialaspetsialistide poolt. Kokku kaardistatakse 50 ajalehte, 61 ajakirja ja 16 telekanalit. Muid meediaid kirjeldavad andmed pärinevad meediaomanikelt saadud ilmunud reklaami täpsusega “deklaratsioonide” põhjal. Kogu andmestik kogutakse hinnakirjale tuginevalt, antud tulemuste analüüsi puhul on meediatüüpide lõikes arvutatud eeldatavad tegelikud hinnad, et anda täpsem hinnang turu suurusele ja trendidele. TNS Emor on igapäevaselt kaardistanud Eesti meediareklaamiturgu aastast 1994. Lisainfo: Külli Esko Allikas: emor.ee
|